joi, 26 august 2010

Un specialist in branding vorbeste despre brandul turistic al Romaniei

O analiza interesanta si pertinenta facuta de domnul Bogdan Branzas , CEO al companiei de branding Branzas , puteti citi pe pe wall-street.ro 



2 comentarii:

  1. Chiar daca am fost in concediu in ultimele saptamani si deci nu am fost foarte la curent cu ce se intampla prin patria noastra minunata, nu am putut sa nu observ cat de multa energie s-a consumat pe aceasta "poveste" a brand-ului de tara.

    Sincer vorbind si fara sa vreau sa minimalizez in vreun fel importanta extraordinara pe care o au marketing-ul si promovarea in general pentru orice produs de pe lumea asta, cred totusi ca ne-am cam lasat cu totii dusi de valul acestui scandal si am uitat de fapt despre ce este vorba in realitate...

    In Romania turismul (ca multe altele) nu este la pamant pentru ca nu are un brand de tara sau pentru ca are un logo plagiat ci pentru faptul ca nu dispune de cea mai elementara infrastructura de transporturi (drumuri, autostrazi, cai ferate rapide, aeroporturi civilizate) iar serviciile turistice, pe langa ca sunt foarte scumpe sunt si de foarta proasta calitate. Iar toate aceste lucruri se stiu foarte bine "afara"...asta este motivul pentru care nu vin turisti in Romania, si nu frunza aia copiata de pe net.

    Grecia, Turcia, Austria, Italia si multi altii (inclusiv vecinele noastre Ungaria si Bulgaria) atrag de zeci de ori mai multi turisti straini nu cu brand-uri de tara ci cu servicii si oferte foarte bune, facandu-i pe turistii aia sa se simta bine si poate sa se reintoarca...sau sa recomande si la altii...

    Eu nu cred ca va veni vreodata in Romania un turist neamt de ex sa viziteze Valea Prahovei si sa parcurga 135 de km in 4 ore cu masina de la Predeal la Bucuresti (cum am facut eu astazi plecand la 11.00 dimineata!!)...in 4 ore acel turist face cu masina traseul Munchen - Viena (mai mult de 500 de km) si are intr-adevar ce sa vada la Viena...

    RăspundețiȘtergere
  2. ..despre problema infrastructurii vom vorbi inca citeva..guvernari.In cazul acestui scandal al 'frunzei' , al logotipului, e vorba de cu totul altceva. Indiferent cine ar fi ministru la ministerul turismului. Iar un brand turistic, un brand de tara sunt lucruri cu care nu ne jucam, unda nu gresim, unde nu ne scuzam, nu plagiem si suntem cit de profesionisti putem fi !Multumesc Mihail, o seara placuta.

    RăspundețiȘtergere