luni, 19 decembrie 2011

Mie imi place Piaf, Edith Piaf

i-as asculta melodiile la fel de mut cum as asculta-o  pe  Maria Tanase a Romanilor. Au in comun multe lucruri, cum ar fi iubirea, bunatatea, generozitatea, inteligenta. Biografia Edithei mi-a picat in mina de cind eram un copil, si-mi amintesc cu cit de multa emotie o citeam si reciteam. Mai apoi am inteles-o pe Edith Piaf. De iubit, am iubit-o de atunci, din copilarie. Parisul ar fi tot Paris  chiar si fara Louvre, dar fara Piaf, n-ar fi . Edith Piaf face parte din coloana vertebrala a culturii franceze, tot asa cum face parte Maria Tanase din cultura Romana. Maria Tanase, in ultima vreme avea planuri mari, isi tradusese unele cintece in franceza si dorea sa le imprime la Paris, dorea sa faca cunoscuta frumusetea muzicii romanesti francezilor. Din pacate, n-a mai avut vreme. Edith Piaf  isi dorea doar sa mai poata merge  inca o data pe strada si sa cinte celor care-i deschideau geamul aruncindu-i o moneda. N-a mai putut, se prabuseste epuizata pe scena chiar in mijlocul uni concert denumit de presa vremii' concertul triumfal ' al Edithei Piaf. Cind auzi expresia" Non, je ne regrette rien" te poti gindi la altcineva decit la Piaf ?! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu