sâmbătă, 24 iulie 2010

Despre Festivalul 'Tintea muzicala' si..atingerea ingerilor

Asta am simtit eu ascultind-o pe soprana Cristina Radu. Ca s-au rupt cerurile...si am norocul, multumita oragnizatorilor acestui eveniment-doamnele Dana Cristina Probst si Adina Dumitrescu, sa ma ridic cumva din lumea asta. Incredibil cita frumusete, modestie si talent a pus Dumnezeu intr-un OM. Onorata am fost sa pot imparti aceiasi incapere cu compozitorii:George Balint, Sebastian Dumitrescu, Sorin Lerescu, Dana Cristina Probst si Adina Dumitrescu. Le-am spus distinselor compozitoare  care au initiat acest festival, acest eveniment cultural, ca am avut senzatia ca traiesc undeva, in interbelic. Pentru ca in acea perioada, oamenii de cultura erau pretuiti, in acea perioada  regalitatea, marii boieri, obisnuiau sa tina astfel de evenimente. Enescu era obisnuitul Casei Regale. Sa nu vi se para deplasata comparatia, insa noi....doar prin cultura, prin atingerea acestor ingeri, ne amintim, de fapt ...cum este esenta poporului roman.. Interpretarile artistilor:Mihai Virtosu,Sebastian Dumitrescu,Liis Joamets,Maria Magdalena Probst au avut o inalta tinuta, de prisos sa va spun ce Lumina de bucurie aveau ochii lor atunci cind cintau si cind si-au primit aplauzele. M-am intrebat dese ori ce simte un compozitor de muzica(un scriitor stiu ce simte), cum vin in mintea si-n sufletul unui compozitor acele sunete...notele muzicale. Un mister va fi pentru mine. Asemenea initiative de a organiza evenimente culturale, fac cumva legatura intre Romania zbuciumatului 2010 si perioada apusa...perioada valorilor, a elitelor, a valorii. Felicitari si multumiri inca o data organizatorilor: Casa Teodorescu si  AAKIES . Dupa cum spune si motto-ul  evenimentului 'Intre bizarul baroc si frumosul modern' noi, cei  deasupra carora s-au deschis cerurile, am avut parte de o minune: muzica...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu