joi, 15 ianuarie 2009

Eminescul nostru



Deosebita ziua de 15 ianuarie. Pentru cine simte , consimte si stie ca este" ziua Eminescu"; am avut si"anul Eminescu", si putem conjuga verbul "a avea" Eminescu, in fel si chip, probabil ca sunt valabile si ...am fi putut avea Eminescu. Cele mai frumoase intilniri literare imi par a fi cele organizate de moldoveni, via Iasi, Botosani. Parca acolo se...respira altfel, si se simte altfel o zi deosebita ca acesta. Fara aceste intilniri , prilej de bucurie si o vorba, am fi mai singuri. Indiferent ce s-ar spune despre premii, premianti si participanti. Importante aceste intilniri nu sunt numai pentru cei maturi, ajunsi pe culmea gloriei(si a disperarii ei), cit pentru cei debutanti, pentru toti care-si vor aminti: "am fost la Eminescu". Sau puteam merge la Eminescu, putea fi si o intilnire Eminescu, dar n-am avut fonduri, n-a mai vrut ala sa o faca, revista noastra de cultura a murit demult, nu mai intereseaza pe nimeni, nu mai e ce a fost, si daca organizam cine sa vina?.... aduceam citiva copii, profele de romana, lasa altadata. La Eminescu poti merge oricind, de ziua lui, cu atit mai mult. Ce a... lasat Eminescu?! Un limbaj poetic, o indrazneala jurnalistica cu care a uimit vremile, un "stil", un mod de a fi-atipic, o istorie, povesti de dragoste. Un "loc" unde poti merge de fiecare data cind vrei sa te imbogatesti, sa iti numeri talantii, sa te intilnesti cu...tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu